article | 13.05.2015

Joy zmienia się

artykul | 24.03.2015

Google ceni responsywność

artykuł | 11.03.2015

Nie ma jednoznacznych zasad

projekty | 20.02.2015

Nowe drukowane portfolio

making of | 2.02.2015

Nasza nowa strona

making of | 21.01.2015

Nasz świąteczny viral

artykuł | 16.01.2015

UX -wartościowy gest

artykuł | 23.12.2014

UX zorientowany na pracownika

infografiki | 10.12.2014

Storytelling danych

article | 28.11.2014

Mały wielki branding

making of | 20.10.2014

Making of infographic

making of | 14.10.2014

Zeszyty grafików

Wydarzenie | 12.10.2014

InternetBeta

event | 9.10.2014

E-CPG

Poprzedni wpis

Joy zmienia się

Następny wpis

Nie ma jednoznacznych zasad

artykul | 24.03.2015

Google ceni responsywność

Google niebawem wprowadzi zmiany w algorytmie wyszukiwania, które mają poprawić wyniki na urządzeniach mobilnych. Kluczowe znaczenie dla wysokiej pozycji będzie miał fakt czy strona internetowa jest responsywna. Brak mobilnej wersji sprawi, że dana strona znajdzie na liście wyników, dopiero za responsywną konkurencją. Średnio w Polsce już jest 46% mobilnych użytkowników internetu.

Obecna do tej pory w projektowaniu zasada “Mobile First” stanie się też strategią biznesową wielu firm. Zmiany będą dotyczyć wyszukiwań dokonywanych na urządzeniach mobilnych. W Polsce co druga osoba korzysta z internetu za pośrednictwem urządzenia mobilnego, czyli jest dla kogo tworzyć mobilne rozwiązania, w szczególności, że ta liczba wciąż rośnie. Google na swoim oficjalnym blogu zapowiada że od 21 kwietnia “Zmiany dotkną wszystkie zapytania, w każdym języku.

Aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych trzeba posiadać stronę dostosowaną do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych. Może być to osobna mobilna wersja strony internetowej lub nowy responsywny projekt już istniejącej. W pierwszym przypadku mamy tak jakby dwie strony internetowe standardową i mobilną - czyli dwa razy więcej pracy przy zarządzaniu nimi. Poza tym nie trudno o zgubienie spójności pomiędzy obiema wersjami.

Responsywny projekt pozwala nam stworzyć jedną podstawową stronę internetową, która jest skalowalna - czyli dopasowuje się do wszystkich urządzeń mobilnych. W ten sposób, możesz również odświeżyć wygląd dotychczasowej strony, a jest to teraz najlepszy moment.

Potencjał jaki ma w sobie rynek mobilnego internetu dobrze obrazuje raport przygotowany przez PayPal dot. branży e-commerce:
  • handel mobilny w Polsce rośnie trzykrotnie szybciej niż cały sektor e-commerce;
  • do 2016 roku wydatki mobilne w Polsce wzrosną do prawie 3,5 miliarda złotych;
  • stopa wzrostu handlu mobilnego w PL 32,8 proc. 10,4 e-handlu ogółem;

Jak ważny jest dobry i przemyślany projekt mówi nam kolejna pozycja w raporcie. Jako główną wadę zakupów i płatności mobilnych, użytkownicy smartfonów w Polsce postrzegają niewygodę samego procesu i dlatego do zakupów wybierają chętniej takie urządzenia jak komputer czy laptop - twierdzi tak 52 proc.

Bez względu na branże, warto stać sie responsywnym i dopasować się do nowych warunków.