article | 13.05.2015

Joy zmienia się

artykul | 24.03.2015

Google ceni responsywność

artykuł | 11.03.2015

Nie ma jednoznacznych zasad

projekty | 20.02.2015

Nowe drukowane portfolio

making of | 2.02.2015

Nasza nowa strona

making of | 21.01.2015

Nasz świąteczny viral

artykuł | 16.01.2015

UX -wartościowy gest

artykuł | 23.12.2014

UX zorientowany na pracownika

infografiki | 10.12.2014

Storytelling danych

article | 28.11.2014

Mały wielki branding

making of | 20.10.2014

Making of infographic

making of | 14.10.2014

Zeszyty grafików

Wydarzenie | 12.10.2014

InternetBeta

event | 9.10.2014

E-CPG

Poprzedni wpis

UX zorientowany na pracownika

Następny wpis

Mały wielki branding

infografiki | 10.12.2014

Storytelling danych

Informacja ma swoją siłę wtedy, kiedy zostanie zrozumiana, a my jako istoty wizualne najlepiej przyswajamy dane w formie graficznej - nie bez przyczyny pierwsze alfabety miały formę piktogramów. Około 90% informacji, które przyswajamy jest „widziane”.

Żyjemy w czasach Big Data, w okresie w którym danych jest więcej niż kiedykolwiek, a jutro będzie ich jeszcze więcej. Z tego właśnie powodu standardowe wykresy z gęstą podziałką na swych osiach, przestają być jedyną drogą prezentacji wyników. A wręcz tracą swoją funkcję. Dane same w sobie nie są pierwszoplanowym bohaterem - mają do opowiedzenia swoją historię. Są wynikiem logicznego procesu, stoją za nimi poważne decyzje czy też zjawiska społeczne. Dane powinny być zaprezentowane w zrozumiały sposób. Jasność przekazu buduje zaufanie i pomaga podejmować bardziej świadome decyzje.

Zlewające się liczby w monotonnych tabelkach mogą sprawić, że wiele istotnych faktów może zostać nie dostrzeżonych i pominiętych. Infografika nie tylko pozwala je dostrzec ale prowokuje do tworzenia kolejnych analitycznych skojarzeń ułatwionych dzięki wizualnemu językowi pobudzającemu kreatywność

Infografika to storytelling faktów i liczb dzięki czemu jest dobrym narzędziem marketingowym. Tak jak wspominaliśmy, zadaniem infografiki nie jest przedstawienie informacji ale doprowadzenie do jej zrozumienia. Co bardziej zaciekawi Cię? Zlepek cyfr czy wizualnie atrakcyjna historia, coś jak komiks w którym występują zbiory danych. Stosowanie tego narzędzia ma na celu zwiększenie skuteczności twojego komunikatu i rozpoznawalności marki. Budujesz swój wizerunek jako ekspert, znawca tematu, który umie ciekawie go zaprezentować. W ten sposób budujesz również zaufanie i co ważne dzielisz się wiedzą - już przy pierwszym kontakcie dajesz komuś coś za darmo. Internauci po zapoznaniu się z Twoją infografiką dostają informację, którą mogą się dzielić - to też właśnie implikuje potencjał viralowy, który generuje ruch na Twojej stronie. Poniższe wykresy z Google Trends pokazują że moc Infografik zwiększa się z roku na rok i wciąż będzie rosła (prognoza jest pokazana linią przerywaną).

Nie bez przyczyny jedno z naszych biur mieści się w Singapurze - miejscu w którym występuje największy odsetek zapytań dla słowa „infographic”

Infografika sprawdza się w wielu mediach. Może być drukowana, może być stroną internetową, plakatem, aplikacją i slajdami twojej prezentacji, które po jej zakończeniu możesz formie infografiki przesłać uczestnikom, którzy dzięki temu lepiej zapamiętają Ciebie i twój komunikat. Cały świat składa się z informacji. Warto by, była ona zrozumiana i wywołała zamierzony przez Ciebie cel.