Above The Fold
To zasada mówiąca, że najważniejsze informacje powinny być dostępne natychmiast, bez potrzeby przewijania strony w dół. Ma swoją słuszność, ale nie jest dogmatem, co pokazują badania
Chartbeat. Wyniki wskazują, że 76% użytkowników scrolluje stronę w dół, badania odnoszą się do ponad 2 miliardów odsłon. Oznacza to, że linia podziału ekranu, nie skazuje na zapomnienie tego, co znajduje się poniżej niej, ponieważ średnio 65% czasu spędzamy na stronie właśnie poniżej tej linii.
Co ciekawe, od dłuższego czasu suwaki na stronie są ukrywane, nie dlatego, że nikt ich nie używa. Powodem są przyzwyczajenia użytkowników, którzy automatycznie często zaczynają scrollować stronę w dół, lub automatycznie zmierzają kursorem w stronę prawej krawędzi ekranu, aby uaktywnić scrollbar. Szczególnie na wyrobienie takiego nawyku miała wpływ popularność stron typu parallax.
Dobrym przykładem, na korzyści płynące z nie przestrzegania zasady Above The Fold, jest studium przypadku opisane na stronie
conversionxl. W przedstawionym opisie okienko rejestracji zostało przeniesione poniżej lini. Ten zabieg zwiększył ilość konwersji o 304%, ponieważ użytkownicy po zapoznaniu się z treścią oferty, byli bardziej przekonani do przydatności usługi.